90-talet i en flyttkartong

Jag sorterar, sparar, klistrar lappar på kartonger, åker till tippen, sorterar ännu mer, åker med färdiga kartonger till förvarningsutrymmet, kastar mer skit och så håller jag på. I princip varje vaken stund. Man kan tro att det tar slut, men nej. Det finns mer grejer. Jag är mitt uppe i en flytt med min mamma. Bortsett från att det är oerhört smärtsamt att plocka ner sitt barndomshem så är det ganska underhållande. Jag får en stund över att sitta ner med min mamma och syster och titta på alla barnkläder, gossedjur och leksaker som vi en gång i tiden använde så flitigt. Vi skrattar och mins roliga stunder som vi haft här i huset. Mitt barndomshem. 
Knodden där är jag. Tack käre föräldrar för de supersnygga (rosa) brallorna. Inte så säker på att jag uppskattade dem dock
 
Bland all den skit som jag en gång bestämt mig för att spara uppe på vinden så finns ett o annat guldkorn. Jag letar fram gamla pokémonkort (som själklart får följa med till den nya lägenheten), gogos, tamagotchi, dagböcker, platåskor, vida silvriga byxor som prasslar vid varje steg och svarta halsband med bokstäverna S.A.R.A i silver.
 
/ Sara
Allmänt | |
Upp