Sara - Vem är jag

 
Elin och jag har ju bestämt oss för att dissa hela prettobloggande-kulturen med retucherade bilder och texter där varje ord vägts på silvervåg. Bestämt oss för att slå sönder all prestationsångest och bara köra helt enkelt.  Så, här kommer en liten snabbt ihopskriven text om mig. Jag tänkte presentera mig lite för dig. Så att du vet vem jag är. 
Jag är då Sara. Är inte riktigt redo (enligt lag) att gå på systemet, men i Juni smäller det. The big 20 fyller jag då. Lämnar tonåren skulle vissa kalla det. Andra skulle säga att den bästa tiden som nu börjar (då antar jag att man syftar på alla de supertuffa barer som man äntligen få besöka. Obs snälla säg att jag bemästrade sarkasmen tillräckligt för dig att förstå). Själv kan jag inte uttala mig om ålder (natuligt: jag har inte fyllt det ännu). Men känner lite olust eftersom det känns som igår som jag firade att jag left 10 år. Minns att jag höll mig krampaktigt tag i köksluckorna vid 12-slaget natten innan jag fyllde 10 för att försäkra mig om att mina barndom ALLTID skulle finnas kvar där. Såhär i efterhand, känner jag, skum grej att göra, men kan inte lova att det inte händer igen natten innan det 20:onde året kommer rullande. 
 
Jag är en offensiv och lättirriterad dyslektiker (varför ska de ordet va så satans svårt att stava, vi som behöver använda det ordet kan inte ens själva stava till det, hur elakt?!) som kommer att skriva en och anna upprepning och ett och annat stavfel på denna blogg (Men vafan den är min så jag gör som jag vill.) Jag bor i dagsläget söder som stan i Stockholm. Och arbetar deltid på min "barndomsskola" där jag tvingas sitta i lärarrummet med mina gamla lärare (som inte tycks komma ihåg mig alls. Vad är grejen med det, lämnade den skolan helt obemärkt tydligen).  Hatkärlek till lärarrummet. 
Till hösten bär det av mot studentstädernas förtrollade land. Här ska det inredas i lägenheter, has hemmafester och tenta ångest. Längtar. Men innan dess ska jag ut på tågluff med min best friend och medbloggerska, Elin. 

Mer om mig. Mer om mig... Det finns naturligt mer att säga eftersom jag inte är så tvådimitionell att jag enbart är dyslektiker och Stockholmare. Utan jag är en fanatiker när det kommer till serier. Är ett stort Potter-head som ibland (ofta) klär ut mig i alla mina nördiga detaljer och springer runt i huset och kastar förbannelser på grannarna med min trollstav. Jag är nytatuerad (pratade om det i en video som jag nyligen la upp obs: jag lägger ut videos på youtube, hah). 
Det sista jag har att säga är att jag tycker så satans mycket om att skriva, göra manus, spela in film, redigera och hela den grejen. SÅ bloggandet passar mig perfekt. 
 
Det var väll det hela det! Hoppas att du som läser iaf fick dig ett gott skratt av alla mina stavfel. De bjuder jag på! 
/ Sara
 
 
 
Allmänt | |
Upp